wtorek, 19 czerwca 2012

substancje chemiczne chroniące przed rakiem?

"David Williams (Linus Pauling Institute na Uniwersytecie Stanowym Oregon) sprawdza hipotezę, która zakłada, że pewne produkty spożywane w ciąży mogą pomóc nam zabezpieczyć dzieci przed rozwojem na przykład raka, wyposażyć je w obronę chemiczną przed chorobą. A ochrona ta może trwać całe życie.
-Mamy dowody na to, że część substancji chemicznych chroniących przed rakiem i innymi chorobami może zostać przepuszczona przez łożysko i dotrzeć do płodu.

Eksperyment Williamsa pokazały że myszy, których matkom podano w pokarmie związki fitochemiczne uzyskane z roślin kapustowatych takich jak brokuły, kapusta i brukselka, były znacznie mniej narażone na rozwój raka, nawet kiedy zaaplikowano im oznaczony czynnik rakotwórczy. Taki sam wynik uzyskano u myszy, których matkom w ciąży i okresie laktacji dawano zieloną herbatę. I chociaż po zaprzestaniu karmienia młodych przez matki nigdy już nie miały one styczności z ochronnymi substancjami,  wystawienie myszy na ich działanie w okresie ciąży i laktacji wystarczyło, by chronić je przed rakiem przez długi okres, aż do dojrzałości."

fragment książki "Początki" Annie Murphy Paul






Wybierajcie zieloną herbatę liściastą!




I jeszcze jedna rada z tej książki - wyeliminujcie z swoich kuchni plastiki. Da się bez nich, nawet przy małym dziecku - z tego co sobie przypominam nie miała plastikowego kubeczka, talerzyka i sztućców i jakoś żyje. A natłukłam więcej rzeczy jako dorosła kobieta ;]

(co do sztućców z plastiku to jakiś czas temu widziałam w tv program o tym że plastik nie nagrzewa się jak metal przez co dziecko może dostać gorący pokarm prosto do buzi)

A co myślicie na temat patelni teflonowych? Zaczęła Magda Gessler, ostatnio widziałam w programie "Pani gadżet" Anny Nowak-Ibisz - zgodnie mówią że trujące, rakotwórcze, ze Stanów już wycofywane. 
Tak na chłopski rozum.....to było do przewidzenia, to było oczywiste ale jakoś nie chciało się o tym myśleć.
Rozglądam się za patelnią ceramiczną.

pssst : zaczęliśmy 30 tydzień ciąży :) 

14 komentarzy:

  1. O to super... Jesli to prawda to moje maleństwo jest chronione przed rakiem że ho ho :D Zieloną herbatę piję hektolitrami, brokuły dosłownie pochłaniam, brukselkę uwielbiam...

    A co do plastików - ja mówie wszelkiemu plastikowi NIE. No chyba, że sa z niego zrobione designerskie mebelki :D Ale w kuchni plastiku nie mam żadnego. Dziecku tez nie dałabym jeść z plastiku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to jem kapuchę :D kiszoną, surową w surówce i duszoną (mamusiną najpyszniejszą na świecie) :) Brawo mądra kobietko :*****

      Usuń
  2. A ja non stop jadę na teflonie, no nie umiem smażyć na innej patelni:/, choć w sumie smażę raz na ruski rok. Nienawidze jak mi cos przywiera do patelni no po prostu nie cierpię:/. Co do ochrony przed rakiem ja moje dziecko faszerowałam kilogramami jabłek:-p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam to samo co Ty. Jajka sadzonego nie umiałam usmażyć na zwykłej :D:D:D:D dlatego rozglądam się za ceramiczną do której podobno nie przywiera. Zobaczymy. Teflonowi mówię nie.

      Usuń
    2. Ja też na teflonie. Póki co żyjemy :D
      Ostatnio mój mąż wpadł na pomysł kupna takiej ciężkiej żeliwnej patelni, takiej w jakiej cyganie gotują :D Nie wiem czy się dam namówić... a jesli dam... sam będzie na niej smażył :p

      Usuń
    3. ja mam żeliwny wok, lubię w nim coś robić :) ale ciężki, wielki :D Mój też chce taką żeliwną patelnie :)

      Usuń
  3. kapusciane warzywa tonami jemy:)) gorzej od teflonu sie odzwyczaic:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja już nie mam problemu - teflon leci do śmietnika na dniach.

      Usuń
  4. Mnie polozna odradzila picia zielonej herbaty (ktora uwielbialam), z tego wzgledu ze za bardzo pobudza dziecko, lepiej wypic melise badz pokrzywe, a brokuly i kapuche uwielbiam :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ze względu na kofeinę którą zawiera - zwykła herbata też. Zielona herbata pobudza, jeśli jest zaparzana do 2 - 3 minut. Zaparzana dłużej działa uspokajająco i nasennie.

      Usuń
  5. a ja polecam czerwona herbatke, ktora jest bogata w zelazo i bezkofeinowa naturalnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja używam patelni ze stali nierdzewnej i patelni ceramicznej, teflon nigdy nie był moim przyjacielem ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja dziś popełniłam post o soku z granatów, który też ma antyrakowe właściwości :)

    OdpowiedzUsuń